środa, 8 kwietnia 2009

lekkość

lekkość jak to powiedział mój brat. lekkość.

wiele osób spytało się mnie po co ta oś macka. po co ona taka lekka? no cóż. chodzi o wage oczywiście, dlatego tu pisze. jak wiadomo świat dzieli się na dwie częsci, tą gorszą - czyli czarne dziury i tą lepszą czyli idee. idee nic nie ważą, czarne dziury ważą. dążąc do doskonałości odchudzamy uda biodra osie. dążymy do świata idei. pęd ku śmierci.fedon.

jeżeli jara was lekkość i chcielibyście coś zrobić ze swoim ostrym to trzeba zacząć od kół. a jak koła, to szytki. za minimalne pieniądze, mniejsze niż normalnie, uzyskujecie ponad 15o gram na kole(!) a to czuć totalnie. obręcz na szytki np MAVIC GP3 zapłacicie ok 40zł a często mniej, a obręcz taka wacha się około 330gr. dla porównania MAVIC OPEN PRO, super obręcze na opone ważą ok 425gr i kosztują ok 200zł. obręcze zwykłe typu rigida ważą ok 480gr a i tak kosztują więcej niż te na szytki.

można zacząc od przedniego koła. pamiętam gdy zamieniłem przednei koło, wcześniej obręcz CAMPAGNOLO ATLANTA na opone, 580gr

zamienione na obręcz NISI LASER 325gr.

i sama zmiana przedniego koła dała tyle...

obręcze na szytki są tanie, szytki same w sobie też nie są drogie. jedyne co trzeba obalić to mit o ich kłoptłiwości. wiec po pierwsze, nie trzeba ich kleić do obręczy. ja nie kleiłem, jezdziłem jako kurier po Londynie i nic sie nie stało. oczywiscie wiem że trzeba kleić. no ale ja miałem inaczej.

po drugie są specyfiki które sie wlewa do szytki, wcale lekkie specyfiki, które łatają mniejsze dziury. w razie wielkiej buby można ręcznie załatać szytke co napewno wpłynie pozytywnie na rozwój charakteru.

szytka charakteryzuje się masą właściwości świetnych których nigdy nie osiągnie opona. mimo tego ze producenci twierdzą inaczej no ale postawcie się na miejscu producenta. produkcja opon jest o wiele tańsza niż produkcja szytek.

szytke trudniej przebić, chociażby dlatego że przyjmuje w siebie wielkie ilości ciśnienia. szytka szybciej reaguje na ruchy kołem. szytka jest elegantsza. szytka jest fajniejsza.

jeżeli macie opory w głowie, proponuje zacząc od przedniego koła. warto wcześniej poszerzyć wiedze o obreczach tak by móc upolować na allegro jakiś wybitny model. ja kiedyś kupiłem w sklepie w Gorzowie Wielkopolskim dwie słynne francuskie obręcze arc-du-ciel champion du monde NOS 320gr za 40zł sztuka. to nie jest trudne.

oczywiście kremdelakrem to wysoka obręcz na szytke. np taka jak ta

lub ta.

ale jej cudność poczujesz dopiero przy pełnym pędzie. niełatwo rozpędzić takie koła, ale gdy już to zrobisz - nic cie nie zatrzyma. ale gdy chcesz poluźnić rower - wybierz klasyczne niskie obręcze.

co więcej, mimo tego że szytke trudno przebić a szczególnie magiczne i kultowe TUFO s22, to jak już przebijesz na amen możesz sobie jechać na flaku do domu i nic się nikomu nie stanie. obręcz sie nie poniszczy. jeżeli niewierzysz, to uwierz. ja jechałem z canary wharf do city w londynie z całym dobytkiem na plecach z pustą szytką na tyle w campagnolo pista. no pomyśl. gdyby to mogło zargrozic obręczy ,wziałbym taxi no nie?

jeżeli jara was wszystko, to firma NISI, wspaniała faszystowska włoska manufaktura - a dlaczego taka, to spójrzcie na jej logo- zrobiła też obręcze NISI PISTA SPECIALI - 22ogr..

a w ramach rekolekcji kulinarnych mam dla was

grzanke dell mondo.

bułke kroimy na pół, podsmażamy na oliwie z oliwek z vegetą, potem odwracamy i wbijamy jajko na podsmażoną strone (domyślcie się która to strona bułki) potem czekamy odwracamy znowu stroną z jajkiem do dołu, potem znowu do góry jak jajko się zetnie i kładziemy kawałek sera turek typ dowolny. czekamy az sie podtopi. można szamac z majonezem , jogurtem naturalnym lub smietaną, byle zmrożone te dodatki były. lub bez niczego też da rade.



do tematu szytek wrócimy. napewno.

ave

4 komentarze:

  1. bułke na patelni najlepiej mieć dobrze wypoziomowaną albo jajko sie wyleje z niej.
    bo to jajko rozumiem roztrzepane?czy w postaci prosto ze skorupki?

    OdpowiedzUsuń
  2. rozmyslam cieplo o szytkach, o powrocie do
    w piwnicy sezonuja obrecze mavica
    zaplesc, obuc, i gowniarze beda gada - paaa, jakie chude kola ma, paaa tego, paa

    OdpowiedzUsuń
  3. http://allegro.pl/item606809161_campagnolo_shamal_mavic_cosmic_ultegra_tufo_dt.html
    jak on mógł pomalować shamala na cosmica?! :/

    OdpowiedzUsuń