środa, 19 maja 2010

księżyce


"wierni skrzydłowi"

mistycyzm rowerowy.

xxx

Ostatnio przepracowałem tydzień w fabryce telewizorów, koreańskiej - dodam by zabarwić opowieść elementem okrutnej azjatyckiej dziczyzny. Spotkałem tam osobę która głosi tzw. chrześcijaństwo biblijne a kościół rzymski ma za największą na świecie sektę. Siłą rzeczy więc mieliśmy dość tematów by przegadać w duchu dwanaście godzin zmiany nocnej. Uwielbiam bowiem wariatów. Polskich narodowców, bo to czyści wariaci - czytam ich fora, cieszy mnie wzrusza i bawi do łez ich szaleństwo. Uwielbiam chłystów , posłuchajcie wyimka z wikipedii:

Założycielem tej grupy religijnej był chłop i żołnierz-dezerter Daniła Filippow, który w 1645 roku ogłosił się wcielonym Bogiem i rozgłaszał swoją naukę wędrując po północnych guberniach Rosji razem ze swoim zwolennikiem Iwanem Susłowem, którego określał jako "umiłowanego syna, Jezusa Chrystusa".

Jakie to piękne. I skąd ja to znam?

A osoba która naklejała naklejki na kartony do których ja potem ładowałem styropian by telewizor miał gdzie spocząć, osoba ta głosiła że żyjemy w czasach ostatnich i że czytaj biblię w biblii jest wszystko napisane. Bardzo mi się spodobał te ton, wydał mi się fajny i modny przez następne pięć minut. Od teraz gdy ktoś zadaje mi głupie pytanie odpowiadam:

czytaj biblię , tam jest wszystko napisane

Słowem podstępnie wykorzystuję polski żywioł tolerancji religijnej, po trochu gardując się nikczemnym Sokratesem.

xxx

I zeszło na ducze. I zaczęłem tłumaczyć na ile się da, na ile można w łomocie maszyn wytłumaczyć coś takiego. Aż doszło to sedna, do istoty, do ostrego koła. I tu stanęły maszyny, rozpierzchły się anioły hermeneutyki i okazało się że ostre koło jest z istoty niewytłumaczalne...

xxx

można tylko próbować tłumaczyć
że to tak jakby mieć napęd
"cztery na cztery"

2 komentarze:

  1. Proste, ze trzeba to poczuć, by zrozumieć. Choc jesli byś sie postarał i przede wszytskim trafił na odpowiedniego rozmówce, to jest sie to w stanie przekazac. To zalezy od osoby. Chyba raczej ciezko losowemu sluchaczowi ,Polakowi x ...w łomocie maszyn, człowiekowi który na co dzien być może zamiast czerpać z piękna( muzyki, sztuki, literatury)- czyta Fakt w tramwaju i karmi sie Telewizja... Wytlumaczyc to co wydaje ci sie niewytlumaczalne. Piszesz ze ten od naklejek to biblijny fanatyk :) Biblijni fanatycy czytaja Fakt i ogladaja telewizje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ta osoba była od tych co mówią językami i uzdrawiają wiarą:D niemniej na chwilę obecna sądze że wytłumaczyć ostre można jedynie stosując przekaz "z jaźni do jaźni":D

    OdpowiedzUsuń